Visie actiegroep handelaars Statielei
Onze visie over bet verkeer en het eventueel aanleggen van
tramlijnen in de Statielei te Mortsel:
- Wij bevestigen met deze onze visie: onze petitielijsten
met 1.200 handtekeningen, met naam en adres,overhandigd
aan het College van Burgemeester en Schepenen op 30 juni
1998; alsmede aan de Heer Baldewijns, Vlaams Minister van
Openbare Werken en Vervoer en Ruimtelijke Ordening en aan
de Heer J. Geuens, Bestendig Afgevaardigde en Voorzitter
van de Vervoermaatschappij "De Lijn";
- Bestaande buslijnen Antwerpen-Lier geven voldoende
verbinding;
- Met een overbelasting van 30.000 voertuigen per dag is
bet niet mogelijk tramlijnen aan te leggen in de
Statielei;
- Twee rijbanen richting Lier en twee rijbanen richting
Antwerpen blijven noodzakelijk;
- Van op bet voetpad is bet voor reizigers, zeer veilig om
op te stappen op de bus. Met een eventuele tram, zouden
de reizigers midden bet verkeer moeten opstappen??
Wij vragen:
- Doorgaand verkeer (vooral zwaar verkeer) ontmoedigen;
- Snelheidsbeperking 30, 40, 50 Km per uur;
- Mogelijke omleiding??
- Grote ring rond Antwerpen (zoals gepland in 1972)
Hemiksem-Wilrijk-Konticb-Borsbeek-Merksem-verkeerswisselaar
E.19;
- Zolang er geen oplossing is genomen voor bet verkeer op
de Statielei (N.10) met 30.000 voertuigen per dag, is
bijkomend verkeer (tram) niet mogelijk, noch gewenst;
- Fietspad aanleggen naast bet voet-, wandelpad in de
plaats van de parkeerstrook;
- Ons voet- en wandelpad moet blijven zoals bet NU is.
- In de middenberm 10 oversteekplaatsen goed aanduiden en
verbreden tot minimum 5 meter
- Geen overgang buiten de oversteekplaatsen;
- Tijdens de gemeenteraad een vrije keuze laten aan de
leden, zonder dwang van de politieke partijen. Ze moeten
rekening houden met de petitielijsten en de 1.200
personen die dagelijks in de Statielei winkelen en wonen.
(versie 14 november 1998)
[terug]
laatste wijziging: 01/12/98