Visie KOMO 2000
Verkeersveiligheid.
Effiënte en daadwerkelijke kontrole door politie en
rijkswacht op:
- snelheid
- foutiefparkeren (zéér hinderlijk op rijwielpaden)
- fietsers krijgen te weinig aandacht, dus duidelijke
scheiding tussen rijwielpad en rijbaan
- aandacht voor de voetgangers; bredere trottoirs op
Antwerpsestraat
Daadwerkelijke vermindering van doorgaand zwaar verkeer:
- realiseren van o.a. verbinding van Wilrijk naar
aansluiting E 313 (rond punt Wommelgem) via oude
spoorwegberm.
- zoeken naar een oplossing, zeker voor het zwaar verkeer,
komende uit de richting Lier.
- proefproject één rijstrook op Statielei richting Lier
is waanzin. Tijdens de spitsen ontstaat er een volledige
mobiliteit.
Parkings en parkeerautomaten:
- Zoals reeds meermaals gevraagd werd, aanduiding van de
openbare parkings met bewegwijzering op de invalswegen.
- realisering van een openbare parking Luithagen (hoek
Antwerpsestraat Vredebaan) leefbaarheid winkelcentrum
Luithagen alsook nuttig voor de aldaar veelgebruikte
tramhalte.
- evaluatie (zoals beloofd) van tijdsduur parkeerautomaten
op Statielei.
- sensibilisatie van gebruik parkinng overbrugging
marktplein door realilisatie van blauwe zone in Prins
Leopoldlei en Pieter Reypenslei met bewonerskaart daar
deze straten thans gebruikt worden door zelfstandigen,
gérante of verkooppersoneel van de Statielei.
- realisatie van een politiereglement inzake laden en
lossen op de winkelas. (DRINGEND)
- Niet roekeloos omspringen met parkeerplaatsen voor
minder-validen die NIET in het bezit zijn van een
voertuig.
Allerlei:
- beter onderhoud van de wegmarkeringen
- aanbrengen van een "oversteekplaats voor
voetgangers" met openbare verlichting in Drabstraat
ter hoogte van "Fantics Sportclubs" (kan wel
aan gemeentelijke sporthall)
- doortrekken van Roderveldtlaan naar Deurnestraat (grond
is eigendom van Agfa-gevaert die bereidt is deze gratis
af te staan indien de gemeente de straat doortrekt
- onderhoud tramberm in Antwerpsestraat tot vroegere brug
Luithagen (werd reeds gevraagd)
- aanpassing tijdsduur verkeerslichten tijdens de spits
Doortrekken tramlijn richting Lier:
- EERST gerealiseerde oplossing inzake het doorgaand zwaar
verkeer en dan terug aan tafel over de eventuele
doortrekking.
(versie 18 november 1998)
[terug]
laatste wijziging: 01/12/98